Elég egy repülőn elkavarodott bőrönd, egy strandon eltűnt útlevél, egy figyelmetlen sofőr az úton, egy mosatlan gyümölcs okozta gyomorrontás, egy medúzacsípés… Ritkán gondolunk rá, pedig sajnos tény: mindenkit érhet baj külföldön, és egy apró kellemetlenség az idegen nyelv vagy a helyismeret hiánya miatt komoly problémát okozhat, nem is beszélve egy váratlan betegség vagy baleset nehézségeiről.
Az EUB-Assistance a nap 24 órájában, az év 365 napján készen áll arra, hogy Önnek segítséget nyújtson, bárhol is legyen a világban!
A segélykérő hívásokat magyar nyelven fogadjuk, és kérésére bármikor visszahívjuk. A világ több mint 200 országában működő partnerirodák révén gondoskodunk a gyors és szakszerű kiszolgálásról baj esetén.
Minden bejelentett esetben a biztosítási fedezet ellenőrzése és a megfelelő dokumentumok beszerzése után az EUB-Assistance a felmerült költségekre fizetési garanciát ad a szolgáltatónak (pl. kórháznak, orvosnak). Ez azt jelenti, hogy a bajba jutott ügyfélnek nem kell fizetnie a szolgáltatásért, mert azt az EUB a számla megérkezése után kiegyenlíti. Az utazó által esetlegesen a helyszínen kifizetett kisebb összegű (€ 150-ig) orvosi vagy gyógyszer-költségeket a biztosító a hazaérkezés után téríti meg.
A biztosítás az utazási díj (szállás, jegyek, stb.) azon részére köthet meg, mely lemondás esetén nem visszatéríthető (amely összegre vonatkozóan az utazási szolgáltató lemondási költséget állapít meg).
A biztosítás felhasználható, ha váratlan betegség, baleset, munkaviszony megszűnése miatt nem valósítja meg az utat, illetve útmegszakítás (pl.: váratlan betegség otthoni hozzátartozónál) esetén is a fennmaradó fel nem használt pl.: szállás költség megtérítésre.
A válasz: igen is, meg nem is. Nagy eltérések tapasztalhatók a kártyákhoz kínált utasbiztosítások között.. Szinte minden évben hallunk olyan esetről, amikor bebizonyosodik, hogy a bankkártyás utasbiztosítás nem elég, ha komoly bajba kerül az utazó. Kétségtelen, hogy vannak közöttük nagyszerű termékek is, ám ezek jellemzően csak a felsőkategóriás banki ügyfelek számára elérhetőek.
Sajnos az ügyfelek sokszor megelégednek azzal a tudattal, hogy van bankkártyás utasbiztosításuk, de nem tudják, mi a segélyvonal hívószáma, nincsenek tisztában azzal, hogy a bank bármikor cserélheti a biztosítási terméket, így változhatnak a kínált szolgáltatások, a limitek, sőt akár a szolgáltatások mögött álló biztosító is. A megadott biztosítási tartam bankonként eltérő (pl. 30/60/90 nap), és ennek elteltével a biztosítás hosszabbítása nem lehetséges – akinek a figyelmét elkerüli ez, előfordulhat, hogy érvényes utasbiztosítás nélkül utazik el.
Kevesen tudják ugyanakkor, hogy ha kötünk utasbiztosítást, de rendelkezünk bankkártya mellé kapott biztosítással is, bizonyos szolgáltatási fedezetek összeadódnak. A legtöbb esetben tehát elmondható, hogy érdemes külön utasbiztosítást kötni a bankkártyás utasbiztosítás mellé.